Tuesday, November 25, 2014

Bolehkah Makanan dan Vitamin Halang DHT ? Maklumat Rambut Gugur dan Rawatan Gugur Rambut Di Malaysia

Bolehkah Makanan dan Vitamin Stop DHT ? 



Hormon lelaki , testosteron , ditukarkan kepada dihidrotestosteron atau DHT , oleh enzim di dalam badan yang dikenali sebagai 5 -alpha reductase , menurut University of Maryland Medical Center , atau PPUM . DHT dipercayai menjadi penyumbang utama dalam kebotakan lelaki - dan mungkin menggalakkan kanser prostat , menurut Prostat Kanser Foundation. Sesetengah makanan dan vitamin boleh menghalang pembentukan DHT .
soya

Soya , ahli keluarga kacang , telah menjadi lekapan dalam diet Asia untuk beribu-ribu tahun , menurut Pusat Kebangsaan Perubatan Komplementari dan Alternatif , atau NCCAM . Benih tinggi protein daripada tumbuhan soya mengandungi sebatian estrogen - seperti disebut isoflavon - dan menurut Dr Ray Sahelian , soya juga mengandungi molekul yang melarang pembentukan DHT , yang dianggap memberi manfaat kepada kanser prostat . Perubatan Pencegahan dan Pemakanan melaporkan bahawa analisis 14 kajian yang disiarkan dalam " American Journal of Clinical Nutrition " ditentukan bahawa soya mengurangkan kanser prostat sebanyak 26 peratus . Soya didapati dalam makanan yang mengandungi kacang soya , atau edamame , seperti susu soya , tauhu , tempah , miso , daging vegetarian dan keju soya dan dalam bentuk makanan tambahan , juga. Walaupun dipercayai bermanfaat untuk beberapa keadaan , anda harus berunding dengan doktor anda sebelum menambah soya untuk diet anda .

phytosterols

Phytosterols , sterol tumbuhan sama dengan kolesterol manusia , boleh mengurangkan paras DHT , sesuai dengan Linus Pauling Institute , atau LPI . Diet manusia awal yang terkandung banyak phytosterols ; Walau bagaimanapun , diet Barat moden dikatakan masih kurang pada sterol ini bermanfaat . LPI yang melaporkan bahawa siasatan haiwan menunjukkan bahawa diet yang tinggi dalam phytosterols boleh menghalang enzim 5- alpha reductase dan menyekat pengeluaran DHT . Anda boleh mendapatkan phytosterols melalui sumber makanan , termasuk germa gandum , minyak bijan , minyak jagung , minyak kanola , kacang tanah , badam , kacang macadamia , Brussels pucuk , minyak zaitun dan roti rai .

Biotin

Menurut Medline Plus , Biotin vitamin adalah penting enzim - komponen dalam badan anda yang rosak lemak , karbohidrat dan sebatian lain . Beberapa bukti awal juga menunjukkan bahawa Biotin boleh mengurangkan keguguran rambut - dikaitkan dengan tahap DHA - apabila digabungkan dengan krim zink , laporan Medline Plus . LPI yang mencadangkan orang dewasa menerima pengambilan Biotin 30 mcg setiap hari. Biotin boleh didapati melalui makanan tambahan dan sumber makanan . Kuning telur , hati dan yis dianggap sumber terbaik Biotin ; Walau bagaimanapun , jumlah yang lebih kecil dengan vitamin ini terdapat dalam banyak makanan , termasuk roti gandum , keju cheddar , daging babi , salmon , raspberi dan alpukat .

No comments:

Post a Comment